Jongeren trends in 2010


Communicatieve Jeugd
4 veranderingen in trends

De nieuwe jongerentrends voor 2010 zijn bekend. Trendwatchers zeggen dat de jeugd in positiever zin aan het veranderen is, maar ook dat heeft negatieve gevolgen. De veranderingen zijn meestal te zien in networking en lifestyle. Met pa’s auto weg rijden is ‘out’ en thuis facebook checken is ‘in’.
De Jeugd wordt communicatief. Jongeren maken meer gebruik van verschillende soorten media dan de oudere generaties. Daarom krijgen ze een enorme informatie-tsunami op hun af. ‘Dat is niet erg’ denken velen. Oudere mensen vinden zelfs dat het een goede invloed op jongeren uitoefent want ze denken dat ze daardoor slimmer worden. Trend watchers zeggen dat de tijd van punk is voorbij. Jongeren hadden vroeger geen zin om actualiteit te volgen, wat ze toen als marginaal bestempeld werd. De jeugd van 2010 is anders en heeft zin om de vele nieuwskanalen te volgen.
Computerfreaks verlaten zijn er niet meer. Computerspelletjes maakte jongeren alleen maar lui. Ze wilden niet eens rechtstaan. In 2009 maakte Wii van Nitendo zijn intrede, het was gedaan met ouderwetse controllers. De jongeren worden weer sportiever. De nieuwe Xbox maakt het veel makkelijker voor de jeugd want het is te gebruiken zonder controller, wat veel gezonder is. Niet alleen jongeren maken gebruik van Xbox. Deze technologische spelletjes worden nu ook vaker met het hele gezin gespeeld.

De Jeugd wordt zuiniger. Tijdens de crisis heeft de jeugd geleerd om geld te sparen. Bij het begin van het nieuwe millennium wilde de jeugd alleen maar dure merken kopen. In 2010 vindt de jeugd het onzin om zoveel geld uit te geven aan dure merken. Een Bjorn Borg boxershort vinden jongeren tegenwoordig veel te duur, ze hebben er geen probleem mee om een goedkopere versie van de Zeeman te dragen. De kleding in het jaar 2010 mag ook vintage zijn.
Roken tijdens de pauze is ouderwets. In plaats van ongezonde rookpauzes maken de jongeren gebruik van sociale mediabreaks. Door de technologische evolutie heeft 2 op 3 jongeren een smartphone. In de pauzes gebruikt de jeugd zijn smartphones om hun facebook en twitter te checken. Het enige negatieve aan deze nieuwe ontwikkelingen is dat de persoonlijke contacten niet meer hetzelfde zijn als in vorige generaties.

De jeugd van 2010 wordt slimmer en sneller volwassenen. Ze zijn echter wel meer in zichzelf gekeerd. Ze geven het goede voorbeeld aan de samenleving qua technologie en dat is soms voor de oudere generaties moeilijk te begrijpen. Volwassenen vinden het toch een positief verschijnsel dat de jongere generatie zich aan het ontwikkelen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten